Z Dimashem
przez
Kazachstan

Cieszymy się, że możemy wspólnie się bawić i dzielić niezapomnianymi chwilami pełnymi radości!

Wstęp

Z Dimashem przez Kazachstan to gra planszowa, przygotowana w plikach do bezpłatnego, samodzielnego  pobrania przez fanów Dimasha Qudaibergena (DQ). Wszystkie pliki są dokładnie opisane. Na początku warto zapoznać się z poniższymi sugestiami, jak przygotować wydruk w warunkach domowych („Jak drukować ?”).

Życzymy wspaniałej zabawy!

Autorki

Copyright ©:
Sylwia Szajter–Ziółek, Katarzyna Strzelińska, Magdalena Chołda
© Autor rysunków : Sylwia Szajter-Ziółek
© Autor zdjęć : Róża Dyra, Hanna Cierniak
© Autor planszy : Krzysztof Ziółek

Copyright ©: Tłumaczenie:
© język kazachski : Nurali Omarkul, Nurkhan Abishev
© język hiszpański : Michał Ziółek
© język angielski : Michał Ziółek
© język rosyjski : Agnieszka Chodkowska-Gyurics

gra

Gra od 2 do 6 osób.
Z Dimashem przez Kazachstan to strategiczna gra planszowa, dzięki której gracze biorą udział w podróży po ojczyźnie piosenkarza Dimasha Qudaibergena. Kazachstan to przepiękny kraj, o bogatej, wielowiekowej tradycji, różnorodny nie tylko pod względem przyrodniczym, ale również etnicznie, kulturowo i religijnie. Ta różnorodność jest widoczna w wielu turystycznych miejscach, a jej zakres sięga od pamiątek z czasów prehistorii aż po pozostałości z okresu dwudziestego wieku. Gra przybliża również osobę i twórczość samego Dimasha Qudaibergena.
Gracze będą mieli do pokonania określoną trasę, a ich zadaniem będzie zrobić to jak najszybciej i zdobyć jak najwięcej punktów poprzez zwiedzanie miejsc turystycznych.
Nagrodą jest hipotetyczny koncert w Astanie i dwie opcje spotkania z Dimashem.

Wszystkie elementy  potrzebne do gry zawarte są w pobranych plikach.
( Plansza wielkości A3, zestaw pytań, zestaw odpowiedzi, opis miast i atrakcji, lista ciekawostek, lista atrakcji z przypisaną liczbą oczek do wylosowania oraz karty szans i zagrożeń. )

ZASADY GRY:
Należy przygotować wszystkie elementy potrzebne do gry. Karty zagrożeń i szans należy potasować i ułożyć w dwa zestawy, w miejscu, które będzie dostępne dla wszystkich graczy.
Ruch naprzód odbywa się poprzez rzut kostką i odpowiedzi na pytania.
Wszyscy gracze rozpoczynają grę od startu, którym jest miasto Aktobe. Aby stanąć na starcie gracz musi wyrzucić kostką 1 lub 6 oczek na kostce. Dopiero wtedy może wykonać następny rzut kostką, żeby rozpocząć podróż.

Jak drukować ?

Wszystkie pliki zarówno tekstowe, jak i graficzne zapisane są jako pdf i nie potrzebują żadnych zmian w ustawieniach do drukowania.
Pliki graficzne zawierające planszę są w dwóch wersjach :
-do wydruku na kartce A3 (Plansza_A3)
-do wydrukowania w warunkach domowych dwóch części na kartkach A4 (Plansza_A4 Lewy i Plansza_A4 Prawy)
Obie części planszy na kartkach A4 należy skleić pośrodku.

Planszę warto wydrukować na grubszym papierze lub nakleić np. na karton.

WAŻNE

  1. Broszurka „Opis miast i atrakcji składa się z 5 dokumentów, z których każdy (oprócz „Strony tytułowej”) posiada 2 strony do wydrukowania.
    Aby powstała książeczka zaleca się wydruk dwustronny !
     W innym przypadku będzie problem z połączeniem kolejnych stron.
  1. Karty Szans i Zagrożeń ( Karty_szans A, Karty_szans B, Karty_zagrożeńA, Karty_zagrożeń B) również należy drukować dwustronnie!
    Przy druku jednostronnym karty będą niekompletne.
  1. Pozostałe pliki, które zawierają po dwie strony można, ale nie trzeba drukować dwustronnie.

Panel Pobierania

Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zabrania się kopiowania, zmieniania lub jakiegokolwiek innego wykorzystania utworu, w tym w celach majątkowych bez zgody autorów.
W przypadku chęci tłumaczenia na inny język prosimy o kontakt na adres:
trzymuszkieterki@outlook.com

Po wpełnieniu formularza 
Możesz pobrać grę bezpłatnie .
Na podany adres e-mail zostanie przesłany link do plików .